Annonce:

Disse biler fra 1980’erne er steget mest i værdi

Har du en bil fra 1980’erne holdende? Ja, så er det måske nu, du kan gøre en god handel ved at sætte den til salg. Det viser en opgørelse fra Auto Week.

Annonce:

Du har ikke nødvendigvis guld holdene i garagen. Biler er sjælden nogen god investering. Og så alligevel. For nogle biler fra 1980’erne er steget voldsomt i værdi.

Det viser en opgørelse fra Auto Week.

Mediet har lavet en liste over de 10 biler fra 1980’erne, som er steget mest i værdig siden 2018. Og i hvert fald procentmæssigt er der ikke så lidt at komme efter.

Nogle af bilerne er steget med mere end 120 af deres egen værdi for bare håndfuld år plus det løse side. For andre er stigningen mere beskeden. Men i langt de fleste tilfælde taler vi om biler, der på bare 6 år er blevet 100 procent mere værd.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

  1. BMW E34 530i – bygget mellem 1988 og 1990.
    Bilen har med sin 3-liters rækkesekser 188 hestekræfter. Eller det var i hvert fald målet fra fabrikken. Sådan er det ikke sikkert, det forholder sig i dag. Omvendt er værdien siden 2018 steget med 140 procent for de fineste eksemplarer.
  2. BMW E32 730i – bygget mellem 1987 og 1994
    En rigtig kanslervogn. Og selvom 730’eren egentlig var den mindst E32 7’er med sin tre-liters rækkesekser og 188 hestekræfter. De bedste eksemplarer er i dag 122 procent mere værd.
  3. Honda CRX 1.6i – bygget mellem 1987 og 1991
    Den ille japaner er på seks år steget med hele 119 procent i værdi. De fineste eksemplarer koster nu fra 92.000 kroner (når afgiften regnes fra).

    LÆS OGSÅ: Kendt leasingfirma er konkurs efter millionsvindel
  4. Mercedes-Benz 190E – bygget fra 1982 til 1988
    Tidligere i år døde manden bag den oprindelige baby-benz. Bruno Saco har foruden familie og venner efterladt sig flere ikoner i bilernes verden. Bl.a. 190’eren som bare bliver ved med at stige i værdi. På seks år er stigningen fortsat opad med 106 procent.
  5. Audi 100 Avant – bygget fra 1986 til 1988
    En af de biler, som på Auto Weeks liste er steget mindst i pris, er Audi 100 som Avant. Eller stationcar som vi andre vil sige. Alligevel er det blevet til en stigning på 92 procent siden 2018.
  6. Mercedes-Benz G-Klasse – bygget fra 1979 til 1982
    De første G-Klasser i civile klæder er måske nok et hakkebræt af rang at køre i. Men det har ikke fået populariteten til at svinde ind. Tværtimod er en model som G230 steget med 90 procent.
  7. Audi 90 – bygget fra 1987 til 1990
    Den anden Audi på denne liste er måske nok lidt overraskende 90-modellen. Ikke desto mindre kan modellen prale af en værdistigning på 90 procent.
  8. Mitsubishi Galant – bygget fra 1988 til 1990
    Galanten er en af de få ikke-Mercedes-modeller, som AMG nåede at kaste sig over, før man blev helt opslugt af Mercedes. Kan du finde et fint eksemplar i dag, skal du generelt forvente at betale 80 procent mere end for bare 6 år siden.
  9. Ford Escort XR3i – bygget fra 1986 til 1989
    Engang var Escort-modellen på ethvert gadehjørne – også i Danmark. Siden er der dog blevet virkelig langt imellem dem. Især de finere eksemplarer. Og det afspejler sig i prisen. Kan du finde en fin XR3i-udgave, må du betale 79 procent mere end for 6 år siden.
  10. Volkswagen Golf II GTI 16V – bygget fra 1986 til 1988
    Den klassiske Golf GTI er stadig til at komme i nærheden af for menneskepenge. Men du skal have flere af dem opad lommen. I 2018 kunne en fin Golf II GTI hentes hjem for 68.000 kroner uden afgift. Du kan lægge en stigning på 76 procent oveni nu.

    Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også