Topchefen Tim Kuniskis har givet Dodge-kunderne to år. I 2023 er det nemlig slut med den mægtige Hellcat-motor på 6,2 liter.
Hellcat-æraen nærmer sig sin afslutning. Dodges administerende direktør Tim Kuniskis har endda sat dato på. I 2023 er det slut for den voldsomme motor.
Under Los Angeles Auto Show talte Kuniskis med Motor Authority, og her var budskabet ikke til at tage fejl af
– Der er to år mere til at købe en Hellcat, så er den historie, sagde direktøren.
Kuniskis forklarede uddybende,, at motoren vil være i produktion ’til omkring slutningen af 2023′. Hvorfor motoren skal dø, er også meget enkelt. Det skal den, fordi at Dodge, som det er nu, får bøder for at holde den i live.
LÆS OGSÅ: DODGE SØGER EN BURNOUT-CHEF – ER DET DIG?
Bøder fra den amerikanske stat som er rettet mod de mest tørstige benzinbiler. Og her har Dodge altså en god del modeller på programmet. Såsom Charger og Challenger SRT Hellcat.
ALLE modeller er snart fortid
Desværre er Hellcat-motoren ikke det eneste, der må lade livet. Faktisk mere end antyder direktøren, at det Dodge-program, som vi kender i dag, vil være fortid i 2024
– Bilerne, vi kender i dag, vil gå ud af produktion, når vi når 2024, lyder den korte og kontante udmelding.
Charger og Challenger-modellerne vil eftersigende blive erstattet af “biler skabt på nye platforme”. Kuniskis vil dog ikke sige noget om, hvorvidt de ikoniske modelnavne også droppes.
Det bliver formentlig elbiler, som skal erstattet de store V8-brød. Faktisk lagde chefen ikke skjul på, at det er hele hensigten med mærkets nye ‘Never Lift’-strategi. Dodge har en masse på programmet, også en elektrisk muskelbil, bemærkede direktøren i interviewet.
Dør med et brag
Tim Kuniskis lægger dog ikke skjul på, at Dodge har tænkt sig at sige ordentligt farvel til den store V8-modeller. Ja, sådan set hele modelrækken. Inden, vi når 2024, vil mærket formentlig sende en perlerække af special-biler på gaden.
Vildere end vi nogensinde har set det fra Dodge før. Med andre motor: V8’eren dør ikke i stilhed.