Dodges peformance-afdeling, Direct Connection, har videreudviklet den i forvejen vanvittige Hellephant-V8’er.
Kan du komme i nærheden af noget E85, er det rigtig godt. Så kan du nemlig lokke 1.115 hestekræfter ud af Hellephant-V8’eren fra Dodge. Blokkene kan enten leveres i aluminium eller helt klassisk støbejern.
LÆS OGSÅ: VIDEO: Sparkede sidespejl af politibil – så sparkede bilen igen
Og faktisk har Dodge gjort det nemt for dig. Hvis du spørger efter en 426 A-block, får du den i aluminium. Siger du 426 C, får du én i cast iron. Altså støbejern. Herefter følger en række numre, som angiver brændstoffet. Du skal op i en 170’er, hvis du vil kunne hælde E85-benzin på den færdigbyggede motor.
Kan dit projekt klare sig med færre cylindre, er en 3-liters rækkesekser også en mulighed. Her bliver det vildest, hvis du vælger Cat 3-motoren. Med dobbelte Garrett-ladere og 1,8 bars tryk leverer den 550 hestekræfter.
Den dårlige nyhed? Dodge vilde ‘gør-det-selv-motorere’ er det desværre snart slut med. Mærket har nemlig tænkt sig kun at bygge elbiler i 2030.