Bugatti oplyser selv, at man har kørt 50.000 kilometer i prototypen. Meget mere end nogle af de heldige 10 Centodieci-ejere nogensinde kommer til at køre.
Den er både blevet frosset ned og udsat for ekstrem varme. Faktisk har Bugattis eget testarbejde udsat Centodieci-prototypen for flere prøvelser, end nogle af de bare 10 produktionsbiler nogensinde vil opleve.
Og det med god grund – hver bil koster nemlig 8 millioner euro svarende til 59,5 millioner kroner. Men nu er Bugatti-fabrikken i Molsheim, Frankrig, altså klar til producere den supersjældne hyperbil med 1.600 hestekræfter fra mærkets enorme W16-motor på 8 liter. Og så har vi ikke engang nævnt de fire-dobbelte turboer.
Fodbold-gud blandt ejerne
Centodieci – der er italiensk for 110 – hylder Bugatti EB 110. Et ikon af en superbil fra de tidlige 90’ere der på sin vis blev bygget som en hyldest til mærkets grundlægger, Ettore Bugatti.
Centodieci skal som sagt bygges i bare 10 eksemplarer. Og i oktober sidste år kunne SportBible fortæller, at Manchester United-stjernen Cristiano Ronaldo er blandt køberne. Portugiseren med de magiske fodboldben menes i øvrigt også at være ejeren af “La Voiture Noire”. Bugattis dyreste bil til dato – og en kort overgang faktisk verdens dyreste. Tidligere i år skrev mediet 20 Minuten, at bilen havde fået schweiziske nummerplader på-
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af Centodieci