General Motors trak sig helt fra Europa, da koncernen i 2017 solgte Opel til den daværende Peugeot Citroën-koncern. Men nu er amerikanerne tilbage.
General Motors er efter syv års fravær tilbage i Europa. Koncernen, der de seneste år er skrumpet ind til bare 4 mærker, er mere end Cadillac.
Men det er i første omgang netop Cadillac, GM satser på skal drive det europæiske salg. De første europæiske bilister, der igen kan købe en GM-model, er franskmændene.
Det skriver Reuters.
Det er dog udelukkende elbiler, europæerne får, siger GM. Og man begynder med den to år gamle Cadillac Lyriq gennem onlinesalg fra 23. marts.
LÆS OGSÅ: Dansk Le Mans-hold er lukket ned
Herefter er der også planlagt mindst ét showroom i Frankrigs hovedstad, Paris. Herefter følger en lancering i Tyskland og flere andre europæiske lande omkring årsskiftet.
Retfærdigvis skal det siges, at General Motors allerede i oktober sidste år kom til Europa. Men det var kun med onlinesalg og kun i Schweiz.
Om Danmark er med i General Motors’ nye Europa-eventyr, vides ikke. Sidste år holdt GM’s europæiske pressechef, Melanie Mosle, dog over for Jyllands-Posten kortene tæt til kroppen. Hun ville ikke afsløre, om Danmark er en del af koncernens planer.