Det er faktisk muligt at lave en stilsikker og pæn elbil, der samtidig er en sparsommelig sag, når det kommer til strømforbrug, siger Cadillacs vicedirektør.
Det kan godt lade sig gøre at bygge en elbil, der ser både godt ud og bruger forholdsvis lidt strøm. I hvert fald behøver elbiler ikke være kedelige.
I hvert fald ikke hvis man spørger Cadillacs vicedirektør Michael Simcoe. I et interview med CarsGuide forklarer han, at det er helt forkert, at en elbil skal være en firkant på hjul.
– Enhver, der fortæller dig, at en økonomisk elbil er nødt til at være en firkant på hjul, tager fejl. Det er muligt at lave meget økonomiske (el,red.) biler, der samtidig ser godt ud.
Faktisk tror Simcoe, at bilmærkerne og deres designere allerede inden for de kommende år vil tegne og bygge elbiler, der har en ‘bredere appel’.
LÆS OGSÅ: Disse nye biler er der næsten ingen som gider i Danmark
Cadillacs seneste bud på en elbil Optiq ligner da heller ikke noget, eksempelvis Tesla ville bygge en ny Model Y på.
Bilen, altså Cadillacen, har langt flere former end den ultra minimalistiske Tesla. Faktisk ligner Optiq en ‘almindelig’ bil. Og det er, hvad Michael Simcoe mener flere bilmærker er på vej henimod, når det kommer til elbiler.
Når det så er sagt, er Tesla ikke lige sådan et mærke, der går i glemmebogen. Trods et sløjt regnskab er mærkets aktie stadig blandt elbilmærkernes mest værdifulde. På den anden side sælger Tesla langt fra biler i tempo, der ligner det fra rekordåret 2023.
Faktisk kan bilmærkets lagerbeholdning, der binder op mod 20 milliarder kroner i elbiler, nu ses fra rummet. Læs mere om det her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!