Annonce:

Elektrisk Dodge dør hos forhandlerne – kommer til Danmark

Den helt elektriske Dodge Charger Daytona kommer til Europa og dermed Danmark. Men allerede nu siger forhandlerne i USA, at bilerne dør på værkstederne.

Annonce:

Dodge Charger Daytona, den elektriske muskelbil som også er på vej til Danmark, har allerede problemer ude hos forhandlerne. Flere biler er ude af stand til noget som helst, enten ved ankomst eller efter kort tids kørsel.

YouTube-kanalen TK’s Garage, der har over 150.000 abonnenter, og mediet Autoevolution har indsamlet data fra fire forskellige Dodge-forhandlere i USA.

Forhandlere siger samstemmende, at elbilerne enten er ankommet defekte eller er gået i stykker efter få kilometers kørsel.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

– Dodge Charger EV bliver en katastrofe for Dodge. Jeg har fået besked fra fire forhandlere, der har taget imod, at de er døde og ikke kan flyttes, lyder det i videoen TK’s Garage.

Problemerne forhindrer både prøvekørsler og levering til kunder. Mindst én kunde, der forventede at modtage sin bil, har fået leveringen udsat på ubestemt tid.

Ifølge forhandlerne kan situationen udvikle sig til en katastrofe. Nogle af bilerne kan have behov for batteriudskiftning. Men disse oplysninger er ikke blevet bekræftet af Dodge i USA.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

TK’s Garage hævder desuden at være blevet tilbudt penge af Stellantis, Dodges moderselskab, for at afsløre kilderne til oplysningerne. Folkene bag kanalen er efterfølgende blevet inviteret til Detroit af Stellantis.

Også under en pressekørsel på en racerbane oplevede en Dodge Charger Daytona tekniske problemer. Bilerne, der blev stillet til rådighed, havde så mange fejl, at bilmærket måtte afbryde testkørslen.

Det er ikke usædvanligt, at nye elbiler med avanceret software oplever tekniske problemer. Ofte er de relateret til softwarefejl. Det kæmper flere bilmærker med.

Læs mere efter videoannoncen:

– Fejlkoderne fra systemet siger, at der skal skiftes batteri. Jeg tror, ​​det bliver et problem, fordi to af de forhandlere, jeg talte med, siger, at de bliver nødt til at udskifte batteriet under garantien,” siger TK’s Garage.

Bilproducenternes stramme tidsplaner betyder, at mange biler ikke testes fuldt ud, før de leveres til kunderne. Dette kan resultere i, at softwarefejl og andre problemer først opdages efter levering.


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Besøg vores annoncør:

Auto Show Annonce

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Læs også

Flere populære artikler

Læs også