Udgaverne
BMW slår fast, at det bliver en rækkesekser med turbo – præcis som i den gamle generation af M3 og M4. BMW siger dog, at den er nyudviklet, så det er muligt, at der ikke er mange dele, der er røget med over fra den gamle.
Effekten er BMW også klar til at løfte sløret for:
Artiklen fortsætter efter annoncen:
- M3 Sedan 480 hk
- M4 Coupé 480 hk
- M3 Sedan Competition 510 hk, 650 Nm
- M4 Coupé Competition 510 hk, 650 Nm
Hardcore trim med otte trin
Det er også vigtigt at pointere en anden ny forskel, og det er, at bestiller du en standard BMW M3 eller M4 med 480 hk, bliver den udstyret med en 6-trins manuel gearkasse. Det er i følge BMW valget, hvis du er en purist, som godt kan li’ at tingene er lidt oldschool.
Er du mere til hårdkogt performance, opgraderer du til en 510-hestes Competition-variant, men det betyder så, at du samtidig vinker farvel til den manuelle gearkasse. I Competition-varianten får du i stedet en 8-trins automatgearkasse.
Firehjulstræk kommer – men først senere
BMW løfter her også sløret for, at M3 og M4 i Competition-varianterne når grænsen for, hvor mange kræfter der kan overføres til vejen. På et senere tidspunkt vil der også komme en variant af M3 og M4 med firehjulstræk. Og det er første gang nogensinde i historien, at det sker.
Udviklet i ‘Det Grønne Helvede’
Testprogrammet har foregået på (surprise!) Nürburgring men også Sachsenring. Da en BMW M3 og M4 også skal kunne begå sig på de offentlige veje, har fabrikken derfor også testet dem på vejene omkring Miramas i Sydfrankrig og så langt mod nord, du kan komme: Arjeplog i Sverige, hvor alle de store bilfabrikker tager hen for at lave vintertests.
Artiklen fortsætter efter annoncen:
For første gang i M3-historien, støder der også en stationcar-variant – eller som BMW siger: touring, til. Den er dog på nuværende tidspunkt endnu ikke klar, og tyskerne kører lige nu masser af testkørsler af den. Det kan du læse mere om ved at trykke
hér! Glæder vi os til M3 stationcar? YEEEES!!!