Kan du huske, dengang man måtte reklamere for tobaksvarer i Danmark, og topløse kvinder ikke stred mod god markedsføringsskik?
Her har vores kolleger på Bil Magasinet fundet noget af det mest kiksede fra bilernes lille hjørne af den danske reklamebranche. For ja, det er bestemt ikke gået lige godt hvergang, nogen har fået ‘en god idé’.
I hvert fald ikke hvis man kigger på det med 2021-briller.
Så er det måske bare sjov. En anelse tåkrummende også.
Artiklen fortsætter efter annoncerne:
-
CD-afspiller i bilen anno 1987 koster 6.995 kr. Det er over 13.000 kr. i dag, hvis man tager højde for inflationen.
-
“Win on sunday. Sell on monday.” Sådan var Ford’s marketingstaktik i 1995, hvor Mondeo-modellen var aktuel.
-
Ikke alle annoncer fra da far var dreng havde topløse kvinder – ved særligt elegante produkter var det tilstrækkeligt med et sæt kælende kvindehænder med røde negle som her i 1984.
-
I 1984 var det vigtigt at holde formen. Læserne af Bilen Motor og Sport får tips til workout forklædt som sodavandsreklame.
Artiklen fortsætter efter annoncerne:
Responsiv Iframe
-
Er det Thorkild Thyrring bag de smarte solbriller? Vi ved det ikke med sikkerhed, men bæreren af Serengeti-brillen i 1989 er fuld af selvtillid i annoncen fra Bilen Motor og Sport.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre.
Besøg vores annoncør: