Over årene er mange af de tricks, som filmholdet bag Fast and Furious-filmene benytter sig af, blevet afsløret. Og nu har Craig Lieberman afsløret endnu et.
Hvis du har fulgt bare lidt med i Fast and Furious-universet de sidste 25 år, ved du også, hvem Craig Lieberman er.
Men for en god ordens skyld opfrisker vi lige, at han var manden bag alle bilerne til de to første film.
Og nu fortæller selv samme Craig Lieberman, at filmholdet snød med kompressoren i Vin Diesel alias Dominic Torettos Dodge Charger; den havde slet ikke en kompressor.
Den kompressor, man alligevel kan se i filmen, som fik premiere i 2001, er intet andet end en attrap. Faktisk kan man endda se dem i filmen.
Men man skal være skarp. I slutningen af filmen har holdet bag nemlig forsøget at skjule, at kompressoren slet ikke virker ved at lægge et cover henover drivremmen, en drivrem der altså slet ikke er der.
LÆS OGSÅ: Sådan snyder værksteder bilisterne, siger mekaniker
Noget andet er, at filmholdet brugte hele syv Dodge Chargere, da filmen blev optaget i 2000. To af dem var rene stuntbiler. Replikaer med andre ord.
Doms Charger er dog langt fra den eneste F&F-bil folkene har snydt med i det seneste kvarte århundrede. Der lå eksempelvis en Volkswagen-motor i Pauls Walkers Nissan Skyline GT-R. Læs mere om det her.
Læs flere nyheder fra og om bilindustrien lige her!