Det er efterhånden mange år siden, F&F var en lavbudget-film om gaderæs.
Den første film havde et budget på 38 millioner dollars. Peanuts i forhold til de 125 millioner dollars som filmholdet havde brugt 10 år senere, da Fast Five fik premiere.
Og de 25 af millionerne blev faktisk brugt på ét enkelt stunt.
For at få det til at se ud, som om at O’Conner og Co. rent faktisk fik sneget en Chevrolet Corvette Grand Sport Roadster årgang ’63 ud af kløerne på ‘the bad guys‘, måtte man ikke bare bygge 13 replikaer af modellen. (at smadre en original ‘Vette af den kaliber ville også være hul i hovedet-dumt, red.) Filmholdet måtte også købe deres eget tog og få anlagt 500 meter jernbane. Pris? 25 millioner dollars. Eller godt 153 millioner danske kroner.
LÆS OGSÅ: DEN SIDSTE F&F-FILM BLIVER EN AF VERDENS DYRESTE
Af de 13 ‘kopi-Corvetter’, man fik lavet, overlevede i øvrigt kun tre. Meget heldigt for Universal Pictures, der står bag F&F-serien, skulle det vise sig at være et klogt træk at forvandle filmene til en action-føljeton.
Alene på Fast Five tjente man 626 millioner dollars. Her forklarer manden bag de mange F&F-biler, Craig Liberman, hvordan man bare sig ad, da Corvetten fik en hovedrolle i den femte film.