Som forbrugere ser vi kun en brรธkdel af alt det, bilfabrikkerne udvikler, og det er trist โ sรฅ her er fem fede biler der aldrig fandt frem til samlebรฅndet
Noget bliver aldrig til andet end streger pรฅ et papir, mens andre nรฅr helt til stadiet lige fรธr samlebรฅndet, fรธr nogen i ledelsen er irriterende nok til at trykke pรฅ stopknappen.
Vi taler selvfรธlgelig om de hundredevis af prototype-biler, der aldrig fik lov at blive fรฆrdige og dermed fรฅ et liv uden for fabrikkerne.
LรS OGSร : Denne Mercedes Pullmann er restaureret for 22 millioner kroner
Nogle bliver brugt som prรธveklude, andre er bare dรฅrlige ideer og atter andre bliver fรธrst stoppet i det absolut sidste sekund. Der er selvsagt sรฅ mange biler, at vi ikke ville have plads til dem alle i รฉn artikel, sรฅ herunder har vi samlet fem af de fedeste og historierne om dem.
Klik โNรSTE SIDEโ for at bladre frem og tilbage mellem bilerne.
Audi havde bragende succes med deres RS4 B5โer i start-00โerne. Hos BMW nรฅede M-afdelingen at udvikle en prototype af E46 M3 Touring, fรธr det blev til et nej fra direktionsgangen i Mรผnchen. Men prototypen findes stadig, omend den stรฅr gemt vรฆk i hemmelig kรฆlder et sted i Tyskland. Under hjelmen ligger den samme 3.2-liters rรฆkkesekser som coupรฉ og cabriolet-udgaverne brugte. Det betyder 340 sugeheste.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: