Der er stadig hรฅb for forbrรฆndingsmotoren โ isรฆr Maranello hvor Ferrari holder fast. De vil nemlig ikke bygge en ren elbil โ som i nogensinde!
Vi elsker Ferrari af mange grunde. For imens stรธrstedelen af bil-industrien er godt i gang med at flygte fra forbrรฆndingsmotoren, sidder der nogle italianerne i Maranello og holder fast i forbrรฆndingsmotoren.
Sรฅdan udlรฆgger vi i hvert fald ordene fra Ferrari-boss Louis Camilleri. Pรฅ et virtuelt pressemรธde (damn you, covid-19, red.) fik Camilleri nemlig sagt, at han ikke kan forestille sig, at Ferrari nogensinde bliver en ren elbilsfabrikant.
LรS OGSร : En skriger spottet โ Porsche 911 GT3 RS er pรฅ Nรผrburgring
Og at man ikke engang nรฅr i nรฆrheden af de 50 procent i hans egen levetid.
Udtalelserne skal ses i lyset af Ferraris elbilssnak fra sidste รฅr, hvor man faktisk lovede at have en elbil klar en dag mellem 2025 og 2030. En bil kan sjรฆldent gรธre det ud for et helt modelprogram. Heller ikke hos Ferrari som ikke vil udradere forbrรฆndingsmotoren fra modelprogram.
Her gรฅr det godt
Ser man pรฅ Ferraris forventinger for i รฅr, er der bestemt heller ingen grund til at frygte for forbrรฆndingsmotoren.
For selvom man pรฅ grund af coronapandemien mรฅtte lukke fabrikken ned i april, vendte medarbejderne allerede mรฅneden efter tilbage til arbejdet. Agnelli-familien, der ejer Ferrari, forventer, at regnskabet for 2020 kaster et overskud pรฅ omkring 1 og 1,2 milliarder af sig. I dollars vel at mรฆrke.
Helt el-forskrรฆkkede er man dog ikke i Maranello. Se blot pรฅ V12-monsteret LaFerrari og den nye SF90. Begge biler bruger hybrid-teknologi. Og Ferraris Formula 1-hold har gjort det med V6โere siden 2014-sรฆsonen.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: