Ferraris har præsenteret fremtidsplaner – nye V6’ere, mere hybrid-tec og den overlevende V12’er
Selvom Ferrari lige nu har flest V8’er på programmet – hele fem styk mod kun to V12-biler, holder italianerne fast i, at tolv cylindre forsat skal være en del af gadebilsproduktionen.
Det slog Ferrari tidligere på ugen fast overfor investorer og kunder. Frem mod 2022 vil mærket også introducere 15 nye modeller, nye V6-motorer og mere hybridteknologi. Samme år regner Ferrari med, at tres procent af alle biler triller af samlebåndet som hybrider af den ene eller anden form.
LÆS OGSÅ: Ny A-klasse, ny AMG – A35 får 306 hk
Men V12’eren overlever altså i hvert fald de næste fire år. Og om bare en måned afsløres alle detaljer om den næste superhingst, single seateren ‘Monza’ der får 800 suge-hestekræfter og firehjulsstyring
I samme åndedrag fortalte Ferraris nye direktør, Louis Camilleri, at der gadebilerne splittes op i fire divisoner. ‘Sport’ for den centermotoriserede V8’er som 488, ‘GT’ for biler som Portofino og GTC4Lusso. ‘Special Series’ skal være garage for alt, hvad Ferrari kan finde på af specialmodeller – ligesom vi kender 488 Pista, F12 TDF og så videre. Endelig skal ‘Icona’ med inspiration fra mærkets lange historie bygge de mest ekslusive Ferrari’er til kunderne med de dybeste lommer.
LÆS OGSÅ: LÆSERBIL – BOOSTEDS EGEN ROCKET BUNNY AMG LEVER
Med de sidste luft i sine luger fik Camilleri også lige indskudT, at Ferrari ikke bygger en SUV.
“SUV’en passer bare ikke ind i vores brand, og det Ferrari repræsenterer”.
Alligevel har Ferrari planer om det, de fleste nok vil kalde en SUV. En bil der forventes på gade efter 2022. Så længe den i Ferraris påhør ikke kaldes en SUV..