Også i 2030 skal det være muligt at købe en benzindrevet bybil, siger Stellantis’ direktør Carlos Tavares.
Fiat fortsætter med Pandaen. Også som den kører rundt nu – nemlig med benzinmotor.
Det skal nemlig være muligt at købe en billig, benzindrevet bybil, lover Stellantis-direktør Carlos Tavares.
Bilen skulle ellers have forladt samlebåndet i 2026, det blev senere forlænget til slutningen af 2027, og nu er der altså endnu mere liv at spore i den lille Panda.
Det skriver Automotive News.
LÆS OGSÅ: Kommune dropper byskilt med kultstatus efter 20 års tyverier
Carlos Tavares understregede samtidig, at Pandaens motorprogram forfines og moderniseres, så bilen vil kunne leve op til alle kommende emissionskrav i Europa.
Fiat har da også god grund til at holde liv i Pandaen. Modellen er nemlig med til at gøre mærket til det absolut bedstsælgende i hele Stellantis-koncernen.
Salget er dog langt fra båret af de danske bilister. Den danske Fiat-importør sælger nemlig slet ikke bilen længere, omend den lille Panda ikke er længere væk end en tur over den dansk-tyske grænse.
Fiat er langt fra det eneste mærke, som endnu ikke vil lægge forbrændingsmotoren i graven. Aston Martin har for nylig sagt, at mærkets kunder slet ikke efterspørger elbiler i det tempo, hypen omkring biltypen efterlader et indtryk af. Læs mere om det her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!