Indtil nu har modellen med 258 hk ellers været forbeholdt det japanske marked
Fra marts måned bliver det muligt for europærene at købe en Supra med andet end seks cylindre. Toyota holder dog stadig fast BMW-motoren. I stedet for rækkesekseren har man nemlig taget en firecylindret turbo-motor i brug.
Noget lignende det BMW allerede bruger i Z4 20i og 30i. Og som Toyota allerede tilbyder sine japanske kunder.
I forhold til den sekscylindrede motor er der 82 hestekræfter mindre – 340 hypper mod 258 – til gengæld vejer bilen hele 100 kilo mindre end den sekscylindrede udgave. Den mindre motor gør også, at Toyota har kunnet rykke motoren længere tilbage, hvilket sikrer den perfekte 50:50-vægtfordeling.
LÆS OGSÅ: Endnu et benzinselskab fylder højoktan i standerne
Gearkassen laves der dog ikke om på. Den ottetrins automatgearkasse er stadig eneste mulighed. Fra fabrikken altså. For man kan faktisk godt få Supra Mk.V med manuelt gear – den ombygning koster bare kassen.
0-100 km/t er ovre på 5,2 sekunder. 0,8 langsommere end den kraftigere sekscylindrede model. Begge modeller er dog underlagt en elektronisk begrænset tophastighed på 250 km/t.
Desværre holder Toyota fast strategien med kun at tage ganske få Supra’ere til Europa. I 2019 kom kun 900 eksemplarer af Supra’en med seks cylindre til Europa – nogle endte i Danmark. Men den firecylindrede bliver et endnu mere sjældent syn på vejene.
Kun 200 biler bliver det til. Alle i en metallic-hvid farve, med 19″ hjul og røde spejlkapper. Desværre er der ingen forlydender om, hvorvidt nogle af dem kommer til Danmark.