På de sociale medier giver de tilbageværende Fisker-ansatte udtryk for, at der bliver længere og længere mellem kollegerne.
Fisker Inc. ligner mest af alt et bilmærke der kører på randen af konkurs.
Og nu fortæller en række af de få tilbageværende ansatte, at ledelsen er i gang med at uddele endnu flere fyresedler.
Det skriver Automotive News.
Fyresedlerne kan dog næppe komme bag på de resterende omkring 150 ansatte som overlevede, at Fisker Inc. skar staben ned fra godt 1.150 mand. Onsdag den 29. maj blev alle mand bedt om at arbejde hjemmefra for at deltage i et online-møde.
LÆS OGSÅ: Tyskerne tror ikke på 15 mio. elbiler – her er det nye tal
Eneste formål med mødet var ifølge BusinessInsider, som har talt med fire anonyme medarbejdere, at informere om fyringsrunden. Alt sammen er angiveligt sket i et forsøg på at holde Fisker Inc. i live.
Et bilmærke som vel at mærke ikke kan betale sine regninger. Som konsekvens har Fisker Inc. netop set et lån på omkring 3,5 millioner dollar blive trukket tilbage med krav om en straksoverførsel af beløbet.
Fiskers vaklen går dog ikke kun ud over Henrik Fisker selv. Også Magna Steyr, som han i sin tid hyrede til at bygge sine biler, har lommesmerter som følge af den ventede konkurs.
Af det østrigske bilbygger-firmas regnskab fremgår det, at Magna Steyr forventer at tabe 2,7 milliarder kroner på, at Fisker har indstillet sin produktion. Fabrikken har desuden sagt farvel til 500 ansatte, fordi man ikke forventer, at produktionen kommer i gang igen.
På sin side forsøger Fisker nu stadig mere desperat at få tyndet ud i lagerbeholdningen af biler fra sidste år. Ifølge den danske brancheanalytiker Rene Tønder risikerer bilmærket at brænde inde med 5.000 biler.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!