Det vil sige, der er godt én anden model…Meeen én af dem blev solgt for en milliard kr. sidste år – så den ser vi lige bort fra. Bare lidt.
Nu vi er inde på det. Mercedes’en til 1 milliard kr. er den ene af de to 300 SLR Uhlenhaut Coupe. En museumsgenstand der fandt ny ejer sidste år – læs mere om det her.
Så er Fisker Tramonto straks mere opnåelig. Og næsten lige så sjælden. Bilen er den første, der kom ud af det meget kortvarige ‘Fisker Coachbuild’. Mellem 2005 og 2007 troede danske Henrik Fisker nemlig, at han skulle bygge specialbiler på bestilling.
Bygge andre biler om rettere sagt. Fisker Tramonto er da også ‘bare’ en Mercedes SL550. Altså sådan rent teknisk set. For det er meget svært at se.
Egentlig er der mere Aston Martin – som Henrik Fisker også har designet for – og Mercedes SLR McLaren over bilen. Tramonto’en, som nu er til salg, er den femte af de 15, Fisker Coachbuild nåede at bygge.
LÆS OGSÅ: De blitzede 5.000 bilister sidste år – her skal farten igen ned til 80 km/t på motorvejen
Henrik Fisker lavede meget om på SL550’eren. Men han rørte ikke ved teknikken. Derfor finder du også en 5,5-liters V8-motor med 382 hestekræfter under hjelmen.
Egentlig var det planen, at Fisker skulle bygge 150 Tramonto-modeller. Så langt nåede den danske bildesigner bare aldrig. Så er det straks en anden historie med det bilmærke, han nu lægger navn til. Læs mere om den historie her.