En lang række danske bilister – som lige nu venter på deres Fisker Ocean-modeller – føler sig ignoreret af bilmærket.
Det hele skulle være så godt. Og så er det faktisk skidt.
Det synes at være fornemmelsen, mange danske Fisker-kunder sidder tilbage med, efter at de allerede i månedsvis har ventet på deres biler. Mange har endda betalt 35.000 kr. i depositum for den særlige udgave af bilen, der blot kaldes Ocean One.
Både til Bil Magasinet og Motor-magasinet har kunder fortalt om, hvordan de føler sig taget ved næsen af Fisker Inc., fordi bilmærket er svær at få nogle konkrete svar ud af. Kommunikationen til kunderne er ganske enkelt for dårlig, lyder kritikken.
– – Vi bestilte vores Fisker Ocean One den 6.juli 2022 og vi ved endnu ikke, hvornår vi får den leveret. Det er trods alt en sum penge at lægge 35.000 kr. og så ikke løbende blive informeret om købet, siger it-arkitekt Henrik Boyhus til Motor-magasinet.
LÆS OGSÅ: Politisk flertal: Kommune SKAL undersøge muligheden for lovligt gaderæs
Til mediet fortæller Henrik Boyhus, at han har forsøgt at få et svar ud af Fiskers ansatte i showroomet i Taastrup. Men selvom de er venlige, er der ingen hjælp eller svar at hente den vej rundt.
Bilmærkets stifter, Henrik Fisker, har de seneste dage i øvrigt lagt sig ud i en krig på ord med det amerikanske medie Bloomberg. Mediet, mener Henrik Fisker, bringer løgnehistorie om hans bilmærke. Læs mere om den sag her.