Der ingen vej uden om den fire-cylindrede C63, selvom Mercedes-AMG sælger meget få af dem. Nu mener chefen, at folk er nødt til at elske bilen.
Der er ingen vej uden om den fire-cylindrede C63 AMG. Heller ikke selvom Mercedes’ forhandlere i Tyskland melder om gabende tomme ordrebøger.
Og nu siger AMG-direktør Michael Schiebe, at folk er nødt til at elske C63’eren med 4-cylindre.
– For nogle kunder tager det tid virkelig at lære at holde af ny teknik, lyder det fra Michael Schiebe i et interview med Autocar.
Michael Schiebe går så langt som til at beskrive AMG som en ‘teknologi-virksomhed’. Det betyder, at ikke alt, hvad AMG beskæftiger sig med, behøver at have en stor V8-motor mellem forhjulene.
LÆS OGSÅ: 2 ud af 3 bilforhandlere nægter at tage elbiler i bytte
I hvert fald ikke i chefens øjne. Han råder desuden sine kunder til at have ‘et åbent sind, når det kommer til teknologi’. Det er da heller ikke kun i C63-modellen, at AMG lægger den 2-liters, firecylindrede M193l-motor mellem forhjulene.
Det samme er tilfældet i GLC63, GT43 og SL43. For den sags skyld får den større V8-motor heller ikke et comeback i E63. Her nøjes både Mercedes og AMG med en sekscylindret motor. Også selvom det sidste år forlød, at Mercedes overvejede at give op og lægge V8-motoren tilbage i C63.
I et interview med Top Gear fra sidste år gjorde Schiebe det klart, at AMG holder sig til den fire-cylindrede benzinmotor, fordi den er ‘meget, meget progressiv’.
Ude hos Mercedes-forhandlerne kan man dog konstatere, at kunderne bliver væk. De køber i stedet biler hos Audi og BMW, som stadig har V8-motorer på programmet. Det har Mercedes retfærdigvis også. Men det er i biler i en helt anden liga end C63’eren.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her