Siden sidste år har man i Tyskland forsøgt sig med at sende fodboldkampe ud til bilisterne. Faktisk direkte ind i bilerne. Men det er ikke noget bilisterne gider.
BMW blev i januar sidste år det første bilmærke, der fik mulighed for at vise sine kunder Bundesliga-fodbold direkte i bilerne.
Nærmere bestemt i den nyeste 7-serie.
Men det er ikke rigtig noget, ejerne gider. Det står en undersøgelse, som det tyske mediet Automobilwoche har fået lavet, fast.
Det skriver mediet selv.
LÆS OGSÅ: Russiske hackere har lagt Motorstyrelsen ned
Det er ellers planen, at flere bilmærker fra sæsonen 2025/2026 skal have mulighed for at byde på tv-rettighederne til en række udvalgte fodboldkampe.
Men det er, viser den nye undersøgelse, noget bilisterne i bedste fald har udvist en meget ringe interesse for.
Fodbold er dog langt fra det eneste, bilisterne gider bruge tid på i deres biler. Hos Ford skal man i øjeblikket spare milliarder af dollar. Og det overvejer mærket at gøre ved at fjerne udstyr.
Mærkets egen kortlægning viser nemlig, at bilisterne langt fra bruger alt det udstyr, der i virkeligheden findes i moderne biler. Eksempelvis bruger meget få muligheden for automatisk parkering.
Den automatiske parkeringsfunktion koster eksempelvis Ford 60 dollar, svarende til 416 kroner pr. bil. Men fordi så få bruger den, overvejer Fords ledelse nu helt åbent, om den kan skæres fra.
Det fortalte Fords vicedirektør Kumar Galhotra tidligere på måneden. Læs mere om bilmærkets overvejelser i den retning her.
Læs flere nyheder fra og om bilindustrien lige her!