Han er bรฅde bilforhandler og ejer af et NASCAR-hold. Og sรฅ mener Rick Hendrick, at markedet for elbiler ikke er noget, folk er klar til. Altsรฅ endnu.
Herhjemme udgรธr nye elbiler godt 33 procent af det samlede bilsalg. Men det betyder ikke, at elbilen er noget for alle og enhver.
Benzinbilen er stadig den mest populรฆre. Og bilisterne kan ikke tvinges til udelukkende at kaste penge efter elbilerne.
I hvert fald ikke hvis man spรธrger bilforhandleren Rick Hendrick, der ogsรฅ ejer et NASCAR-hold. Det gjorde den 74-รฅrige amerikaner for nylig klart i et interview med Robb Report.
โ Vi er gรฅet for aggressivt til vรฆrks med elbiler. Jeg tror, at markedet vil vรฆre der en dag. Men lige nu er vi ikke klar, lyder det fra Hendrick.
LรS OGSร : Elbilmรฆrke giver op โ produktionen er stoppet รธjeblikkeligt
I interviewet henviser Rick Hendrick til, at selv store mรฆrker som Mercedes, Audi og endda Lexus har mere end svรฆrt ved at sende elbiler ud pรฅ vejene. Altsรฅ til en pris, der er bare i nรฆrheden af ligne den, biler med forbrรฆndingsmotor kan sรฆlges til.
โ I mine forretninger har vi ventelister pรฅ Lexuss hybrider, mens vi mรฅ give store rabatter pรฅ elbiler bare for at komme af med dem.
โ I Audis tilfรฆlde kan du tilbyde op til 25.000 dollars i rabat pรฅ en elbil, og folk vil stadig ikke have dem (elbilerne, red.)
โ Du kan ikke bare tvinge bilisterne til at kรธbe noget, de ikke vil have, lyder det fra Rick Hendrick.
Og han er ikke den eneste bilforhandler, der har det svรฆrt med elbilerne. Sidste รฅr fortalte en rรฆkke andre Mercedes-forhandlere, at de har mere end svรฆrt ved at sรฆlge elbiler. Lรฆs mere om det her.
Pรฅ den anden side sprรธjter et mรฆrke som Tesla elbiler ud i hobetal. Og selvom amerikanerne netop har bygget bil nummer 6.000.000, ser Tesla stadig ud til at komme ud af fรธrste kvartal med slemme skrammer. Lรฆs mere om det her.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: