Om vi så skal være de sidste der overhovedet gør det, lyder det fra Ford-chef Jim Farley om den ikoniske sammensætning af V8-motoren og Mustang-navnet.
Ford har godt nok sagt, at de kun vil bygge elbiler i 2030. I hvert fald til det europæiske marked. Men skal man tro mærkets administrerende direktør, Jim Farley, er det en sandhed med modifikationer.
Det løftede Farley selv sløret for, da han talte med et hold journalister, før Ford officielt tager hul på løbssæsonen 2024 i næste uge.
– Fortæl mig om en anden bil, der kører ræs hver weekend på seks kontinenter. Det er fordi, vi har V8-motoren, lød det fra Farley, da sn faldt på Mustang-modellen.
Det skriver Motor1.
LÆS OGSÅ: Populære biler i Danmark ligger helt i bund på ny liste
Mustangen sælger Ford både med og uden nummerplader på. Med andre ord ‘både på og uden for alverdens racerbaner’.
I en tid med øget fokus på bilers udledning hjælper elbilerne dog også til. Med Farleys egne ord sørger Mach-E-modellen bl.a. for, at Mustangen kan sælges længe endnu.
– Mustangen fylder 60 år lige om lidt. Mange af vores konkurrenter (konkurrende modeller, red.) er smuttet. De er så at sige kommet og gået.
– Det har vi aldrig gjort. Vi har altid været her med Mustangen. Vi har Ecoboost-motoren og vi har den nye Dark Horse (med V8-motor, red.). Og vi bliver ved med at investere i den.
– Selv hvis vi bliver de eneste på planten som bygger en V8-motoriseret sportsvogn til en overkommelig pris, siger Jim Farley.