Den nye Mustang holder fast i V8-motoren. Faktisk kommer den udelukkende til Danmark med V8-motor. På grund af EU-regler bliver nye Mustang-kunder dog snydt.
Nye Ford Mustang-kunder bliver snydt – i hvert fald i Europa. Strengere emissionskrav betyder, at Ford er nødt til at neddrosle modellen.
Helt konkret mangler den store, fem-liters V8-motor 40 hestekræfter sammenlignet med GT-modellens muskler på andre markeder, eksempelvis det nordamerikanske.
Men det er ikke det eneste salt, som de strengere EU-regler gnider i såret. De Mustang GT-modeller, der kommer til Europa, vil også mangle 28 newtonmeter.
Og det bliver værre endnu. Den foreløbige topmodel, Mustang Dark Horse, mangler hele 52 hestekræfter og 28 newtonmeter i forhold til modellen i USA.
LÆS OGSÅ: Populære biler i Danmark ligger helt i bund på ny liste
Danmark er generelt et af de værste markeder for lancering af den nye Mustang. Bilister i landet skal ikke kun nøjes med færre hestekræfter, men den absurd høje registreringsafgift betyder også, at en ny Mustang koster næsten 1 million kroner – selv for den mest skrabede model.
Ford øverste direktør lover dog at lægge et lille plaster på såret, især for de bilister, som sværger til den store V8-motor. Læs mere om det her.