Ford er i vanskeligheder. For når det kommer til at levere eksemplarer af den nye Bronco-model, kan man ikke følge med. Derfor beder fabrikken nu sine forhandlere gå alternativt til værks.
En glad kunde er en… fuld kunde? Om det er sådan, Ford-toppen tænker, skal vi ikke kunne sige, men i hvert fald er cheferne i Michigan klare i spyttet, når de forklarer forhandlerne, at alt skal sættes ind for at holde Bronco-kunderne glade.
For Ford ved godt, at den er gal med leveringen af den nye model. For at gyde olie på vandene har fabrikken derfor sat penge af til holde ventende Bronco-kunderne glade.
Det skriver Detroit Free Press.
Forhandlere opfordres direkte til at bruge pengene til at holde Bronco-kunder – potientielle som eksisterende – tilfredse. Det betyder, at man også skal tage sig ekstra godt af kunder, som i øjeblikket venter på at få deres biler leveret, mener Ford-cheferne.
Køb en flaske
Forhandlere må bruge op til 1.000 dollars svarende til 6.500 danske kroner på en Bronco-kunde. Men forhandlerne opfordres også til at forære kunderne ‘en flaske af vedkommendes foretrukne whisky eller anden spiritus’.
LÆS OGSÅ: Cadillac-forhandlere vil hellere lukke end at sælge elbiler
Det, håber Ford, vil holde på kunderne. Og ikke mindst holde dem glade. Ifølge Detroit Free Press er aftalen strikket sådan sammen, at forhandlerne lægger pengene ud, når en kunde skal mundtres lidt op.
Ford vil efterfølgende refundere beløbene, hvis forhandlerne kan dokumentere, at pengene er brugt på Bronco-kunder.