Annonce:

Fremtidens Mercedes-forhandler har kun plads til to biler

Det ser måske lidt tomt ud. Den nye forretning er da også blevet mindre, men det er en del af Mercedes’ nye plan.

Annonce:

Som så mange andre bilmærker er Mercedes i gang med at lave om på sin forretningsmodel. En del af det er at lave nye, mindre udstillingslokaler. Forhandlerne skal i stedet fokusere på det digitale. Et af de første steder, det er sket, er hos en forhandler i Atlanta, USA. Det skriver Automotive News.

LÆS OGSÅ: Dansk borgmester vil forbyde ALLE diesel-og benzinbiler: “Helst hurtigst muligt”

Den nyopførte forretning er mindre, end Mercedes’ lokationer plejer at være. Meget mindre. Faktisk står der kun to biler i selve udstillingen. Dog vil interesserede kunder stadig kunne prøvekøre alle Mercedes’ modeller.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Mindre men mere livsstil
Alt andet – bl.a. papirarbejdet – skal foregå hos en nærliggende forhandler. Den moderniserede RBM fra Alpharetta-forretning skal i højere grad tage sig digitalt af kunden. Det er her Mercedes-kunder skal købe sig fattige i ekstraudstyr med andre ord.

– Vi bevæger os væk fra de traditionelle store forhandler-huse for i stedet at fokusere på noget mindre men mere livsstilspræget.

– Her kan folk komme og gå, som de vil. Uden at de skal følge sig tvunget til at købe noget, siger den administrerende direktør for Mercedes-USA Dimitris Psillakis til Automotive News.


Her sparker folk ikke dæk
Det er ikke et sted, hvor folk sparker dæk, siger direktøren.

I stedet er det meningen med de nye Mercedes-forhandlere, at de skal lægge grobunden for online-salg, mener Dimitris Psillakis.

I løbet af de seneste år har den måde, folk køber bil på, da også ændret sig. Og ikke kun på grund af coronapandemien. Også herhjemme handler folk i stigende grad bil på nettet. Det gjorde bl.a. Tesla populært.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Andre mærker opfører midlertidige pop-up-udstillinger. Det har både Porsche, Nio og Polestar gjort flere steder i verden.

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også