Vil du ikke ofre de kroner, en ny M5 koster, har G-Power måske løsningen med M550i
BMW M GmbH har siden sin grundlæggelse i 1972 givet os et hav af potente slæder. Men lige under de ‘rene’ M-produkter, findes M Performance-serien af de samme biler. M light, om man vil.
Sådan er det også for den seneste M5, for lillesøster M550i fås nemlig som ‘M Performance’-model. Fra fabrikken leveres den 4.4-liters, twinturboladet V8’er med 462 hestekræfter og 560 newtonmeter. 163 heste mindre end M5 med Competiton-pakke.
LÆS OGSÅ: ‘Standard’-Skoda – hurtigere fra 0 til 100 km/t end BMW M5
Men hvis man nu spørg G-Power rigtig pænt – og med et bundt eurosedler i hånden – kan det forspring skrumpe ind til bare 26 heste. Eller været identisk med den almindelige M5’ers 600 hypper.
I G-Power-trim er M550i tilmed hurtigere end fabriksbilen fra 0 til 100 km/t. Tunervognen skal nemlig kun bruge 3.2 sekunder på distancen. 0.2 sekunder hurtigere end fuldblods-M’eren.
LÆS OGSÅ: Har du 1.6 million? Så er her en Delta Integrale forklædt som en Alfa 155
Den opgradering koster 2.200 euro, og for 800 euro ekstra fjerner G-Power Bimmerens tophastighedsbegræsning, så den store sedan kan spurte forbi 320 km/t.
Er der euro i overskud, kan de bruges på sportstrimmede katalysatorere og downpipes i rustfrit stål. Eller hvad med 21″ smedet alufælge, der monteres med 255/30-dæk foran og hele 305/25 bagpå?