Hvis Mercedes gør AMG E63 S brutal fra fabrikken, så er G-Powers bud på en opgradering psykopatisk!
Hvad lå der med dit navn på under juletræet i år? Næppe nøglerne til en G Power-tunet Mercedes-AMG E63 S. Men hvis du nu alligevel ikke har fået købt gaven til dig selv i år, så findes bilen faktisk.
Og det er – hvis du spørg os – noget nær den ultimative E-Klasse. Hos G Power er de 612 hestekræfter og 850 i den fire-liters biturbo V8’er fra fabrikken nemlig en joke. I din G Power-Mercer kan intet mindre end 800 hestekræfter og astronomiske 1.000 newtonmeter gøre det.
Det barberer sprinten fra 0 til 100 kilometer i timen ned med 0,2 sekunder. Så den disciplin tager 3,1 sekund frem for 3.3. Der er heller ikke noget, der hedder ‘tysk gentlemens-aftale’ og 250 kilometer i timen, når det kommer til tophastigheden. Den mægtige Mercer blæser ubesværet forbi 300 km/t.
Den slags performance har G-Power fundet ved at skrue omfattende både i bilens elektronik og mekanik. På software-siden sørger en Performance Software V3-programmering for at løse op i motorstyrringens mest restriktive begrænsninger. Det nyder de større turboer godt af.
G Power siger selv, at opgraderingerne giver ‘en usammenlignelig bedre ydelse end fabriksbilen’. Skræmmende! Udover de mange ekstra hypper har G-Power E-Klassen fået downpipes og katalysatorer med friere gennemgang i rustfrit stål. Ja, faktisk er hele det originale udstødningsystem erstattet med en rustfri opsætning.
Med sine enorme 21″ alufælge ligner E-Klassen altså ikke bare en brølemaskine – den er det, lige så du beder om det!