Tidligere på året fik C-Klassen et facelift – men spørg du G-Power er der stadig masser af liv i den ældre udgave af Mercer’en
Nuvel, 510 hestekræfter og 710 newtonmeter ikke ligefrem kaldes halvhjertet arbejde. Men har du først set specifikationerne på en G-Power-optimeret C63 S, virker det lidt som om, at AMG kun gjorde jobbet halvt færdigt på fabrikken i Affalterbach.
Lige denne C-Klasse er så også G-Powers vildeste Mercedes til dato, hvilket bare gøre tallene endnu mere imponerende. Med deres Hurricane RR-motoropgradering er det lykkedes tunerne at lokke 800 hestekræfter og 1.000 newtonmeter ud af den fire-liters V8’er med turbotryk.
LÆS OGSÅ: Kan en tunet Golf 3 sætte en McLaren 570S på plads?
På papiret betyder det, at ikke engang McLarens gadegodkendte banevåben ‘Senna’ med sine 800 hestekræfter og 800 newtonmeter helt kan være med her.
Tilbage til den G-Power optimerede udgave af en i forvejen tunet C-klasse så kommer de mange ekstra muskler af en ny motorstyrring, større turboer samt lettere smedet stempler. Mens en ny indsugning og high air flow-filtre skaber friere gennemgang i det rustfrie udstødningsystem.
LÆS OGSÅ: For syvende gang i streg – her er verdens mest værdifulde bilmærke
Det har dog krævet en forstærkning af automatgearkassen, hvis syv trin ellers ville gøre alt for at flå bilens indmad i smadder.
For at andre ikke skal forveksle G-Power-kundes C63 med en almindelig C63, kan bilen pakkes ind i camouflagefolie og stå på 20″ smedet aluminumsfælge med bagdæk i en 285/30-montering.