G-POWER ER FOR DEM, DER SYNES ‘M’ ER EN TAND FOR TAMT
Når en BMW M4 forlader samlebåndet i München producerer den tre liters turbofodrede rækkesekser 425 hestekræfter og 550 Nm. Det er vel at mærke målt i bayerske forhold – der er kendt for at være ultrakonservative. Med andre ord; den er ikke langsom.
Men rul en fabriksny M4 direkte ind i armene på de gale tunere fra G-Power og se virkelighedens magi ske. Når bilen er klar til at angribe asfalt igen, er det nemlig med svimlende 670 fuldboldsheste og astronomiske 760 newtonmeter.
Topfartsbegrænsingen på 250 kilometer i timen forvises til skammekrogen, og M4 sprinter i stedet helt til 330 km/t med de første 100 km/t overstået på 3,5 sekunder. Det barberer et helt sekund af fabriksopgivelserne.
MISSIL MED KULFIBERLYD
De absurd mange kræfter har G-Power fundet ved at special udvikle to nye turboer med kurvet blade til rækkesekseren. Et letvægts-udstødningssystem skabt i titanium med 90 millimeter rørhaler i kulfiber sørger for den helt rigtige lydside til den ekstra potens under hjelmen.
Det hele hjælpes naturligvis godt på vej af G-Powers Bi-Tronik 2 V4-ECU.
Derudover tilbyder G-Power sine M4-kunder at opgradere køreoplevelsen med hårds-og højdejusterbar gevindundervogn. Kunderne med de helt store tegnedrengene kan afslutte behandlingen med at sætte kryds ud for de Hurricane RR-smedet letvægtsfælge i 9×21″ foran og 10,5×21″ bagtil.
Som med næsten alt andet i verden er G-Power-magi selv sagt ingen gratis glæde. Alene ECU’en koster 4.070 Euro, undervognen 4.399 Euro, turboerne 5.770 Euro… og vi kunne blive ved.
Det hele er selvfølgelig forudsat, at bilen er købt først. En standard M4 koster herhjemme 1.5 millioner kroner.
STADIG INTERESSERET? SE OG HØR M4 I G-POWER-TRIM I GALLERIET HERUNDER