Hvem gider vente på M8, når G-Power allerede har fodret BMW M850i med 670 hestekræfter?
Der er ingen grund til at vente et helt modelår på, at BMW tager sig sammen og får rullet den længeventede M8 af samlebåndet. I hvert fald ikke hvis du spørger de tyske tunere fra G-Power.
Nu er det ikke fordi, den 4.4-liters biturbo V8 i 85oi med sine 530 hestekræfter og 750 newtonmeter er nogen langsom karl i fabrikstrim, men…
NYT UNDER HJELMEN
Der er plads til meget mere under den lange coupéforme. Helt præcist har G-Power hævet ydelsen i det bayerske flagskib til arrige 670 hestekræfter og svimlende 890 newtonmeter.
Det sender den tæt på fem meter lange tysker fra 0 til 100 kilometer i timen på bare 3.1 sekund. Det er hele 0.6 sekunder hurtigere end fabriksbilen. Tophastigheden er der heller ingen tysk ‘gentlemen-aftale’ over længere. For i modsætning til fabriks-Bimmerens 250 kilometer i timen på toppen, spurter G-Powers M850i til 330 kilometer i timen, før turboerne løber tør for tryk.
INTET MEKANISK NYT
Hvor G-Power har kunnet finde det enorme ekstra kraftoverskud i M85oi ved at ændre på turboerne, motorstyrringen og ved at montere et rustfrit udstødningssystem, er der ikke sket noget med den øvrige mekanik.
Det er stadig de originale chassis, bremse og undervognsdele, der skal holde den vilde BMW suget til asfalten. Opgraderinger i den afdeling må vi nok vente på M8 for at se.
G-Power tilbyder selvfølgelig M850i-ejere visuelle optimeringer. Eller én visuel optimering. Til gengæld er de 21″ letmetalsfælge gigantiske med 10,5 tommer i bredden bag på.