Det er ikke mange måneder siden, G-Power præsenterede deres M5-fortolking – nu har bæstet været på et rullefelt
Er der noget, G-Power er kendt for, så er det at gå meget mere amok, end selv BMW beder sin M-afdeling om. Det er også sket med den seneste F90 M5.
Med et stage 3-tunerkit har G-Power fundet 200 hestekræfter oveni i det 600, som den tyske supersedans biturbo-V8’er allerede smider i asfalten. Og med en momentkurve, der er snublende tæt på de 1.000 newtonmeter, spurter den tunede top-5’er fra 0 til 100 km/t på bare 2,9 sekunder.
LÆS OGSÅ: Brabus-behandling: Nu har Mercedes-AMG E63 S 800 hk
Men det koster knaster at være et halvt sekunder hurtigere end fabriksbilen. Den helt store pakke, med alt hvad den indkluderer lige fra nyt udstødningsystem over ny motorprogrammering til større turboer, koster 22.500 euro. Og så skal G-Power lige have 770 euro oveni for at fjerne de tyske bilfabrikkers gentlemen-aftale om en tophastighed på 250 km/t.
Men så kan M5’eren altså også ramme 335 kilometer i timen uden de større anstrengelser. Kan M5-købere nøjes med noget mindre muskelmasse, er der både stage 2, som giver i alt 750 hestekræfter og stage 1 som ‘kun’ lægger en VW UP! – eller sådan cirka 90 heste – oveni fabrikopgivelserne for M5’eren.
Antallet af andre opgraderinger er sandsynligvis endeløse, men du vil nok efterhånden hellere se bilen på rullefeltet. Klippet er herunder!
https://www.youtube.com/watch?v=U3k-K-WHpTU