For 86.000 euro – eller det samme som en ny M2 på tyske plader – vil G-Power give V10’eren i E60 M5 hestekræfter som den første Bugatti Veyron.
Der findes BMW M5-ejere, som stadig lever fint med top-5’eren fra begyndelsen af nullerne af én enkelt årsag: den fem-liters suge-V10’er. Standardydelsen på 507 hestekræfter kan ingen da heller blive flov over.
Men.. der er jo G-Power. Den tyske tuner som meget gerne fortæller, om at de med kompressor-hjælp kan hæve ydelsen i E60/61 M5 til både 640, 700, 750 og 800 hestekræfter. Trinvis selvfølgelig.
Men hvad tunerfabrikanten sjovt nok går lidt stille med er det sidste trin, der får M5’eren op på samme ydelse som den første Bugatti Veyron. Jep, 1.001 hestekræfter. Og det var 1.001 hestekræfter. Momentet følger selvfølgelig også samme vanvittige udvikling, så det nu lander på i alt 900 newtonmeter.
LÆS OGSÅ: HIDSIG SEAT AROSA MED 528 HK – NÅR 100 KM/T PÅ 2,8 SEKUNDER
Ikke overraskende koster den slags kaster. Mange knaster. Alene for kittet skal G-Power have 69.500 euro for. Så kommer nødvendigheder som udstødningsmanifold og sportskatalysatorer oveni. Kan man undvære sportspotterne i rustfritstål, er der 2.300 euro at spare. Men monteringen er det nok en god idé alligevel at lade fagfolk om.
Det tager G-Power så lige 9.500 euro for. Så du kan lige så godt vælge hele SK III RS-pakken til 86.161 euro. I dansk mønt er det ca. 650.000 kroner, og det selvfølgelig uden bil.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen