Og den store AMG GT 63 klarer sig endda med fire cylindre fรฆrre
Nu har Mercedes-AMG GT 63 aldrig vรฆret nogen slรธv snegl. Heller ikke selvom fabrikken over de senere รฅr kun har skrumpet deres mรฆgtige V8โer. Fรธrst fra 6.2 liter, sรฅ til 5.5 โ og sรฅ som nu til fire liter lige nu.
Men sรฅ er det jo godt, at vi har G-Power. Her synes man nemlig, at topmodellen AMG GT 63 S sagtens kan klare med end de 630 hestekrรฆfter, som den triller af samlebรฅndet med.
LรS OGSร : Mangler du en sommervogn? Sรฅdan laver du รฉn pรฅ tre sekunder
Derfor er man kommet pรฅ optimeringer af biturbo-V8โeren i tre trin. Det vildeste, stage 3, giver 800 hestekrรฆfter og svimlende 1.000 newtonmeter. Til sammnenligning mรฅ selv den mรฆgtige Lamborghini Aventador SVJ โnรธjesโ med 770 hestekrรฆfter og 720 Nm.
Koster seriรธse knaster
Pakken hedder ganske simpelt GP800. Men kan mindre gรธre det, er der 750 hestekrรฆfter og ligeledes 1.000 Nm at hente i stage 2 โ ogsรฅ kaldet GP-750.
Den helt โskrabedeโ opgradering kalder G-Power for GP-700. Ja, du gรฆttede rigtigt. Det er 700 hestekrรฆfter og โblotโ 950 newtonmeter. Til gengรฆld er det ogsรฅ den billigste lรธsning til 2.500 euro. Ja, eksklusiv bilen โ selvfรธlgelig. Den milliondyre Mercer skal du selv komme med.
Men sรฅ igen โ nรฅr du tuner din AMG GT 63 S, er penge nok ikke din stรธrste bekymring her i livet. Og nu vi er ved det med valuta, mรฅ du hellere sรธrge for at fรฅ de 21โณ smedet Hurricane RR-alufรฆlge med i handlen.
De koster โkunโ 9.000 euro โ men sรฅ er det ogsรฅ for fire styk.
Klik โNรSTE SIDEโ for at bladre i billederne af monster-merceren.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: