LS3 V8 โ sรฅdan skulle en BRZ bygges
Vi fรฅr ikke โ i hvert fald ikke forelรธbige โ en Toyota GT86/Subaru BRZ, der har de krรฆfter, den fortjener. Altsรฅ fra fabrikken af.
Men har du mere โ okay, meget mere โ pรฅ kistebunden, end det en trykladning af den to liters boksermotor koster, er det vรฆrd at overveje en V8-ombygning. Vi foreslรฅr noget i stil med den, Enrico Sartori har bygget sig.
Her er en 6.2 liters LS3-V8 fra Generel Motor mast ned i den lille japaner. Resultatet? Svimlende 580 hestekrรฆfter og 912 newtonmeter ifรธlge Speedhunters.
Vi gentager; 850 hestekrรฆfter og 912 newtonmeter. I en Subaru BRZ! Der er sgu muskler bag det brede Rocket Bunny-kit.
Det mest imponerende er dog, at store V8 sammen med Tremec-gearkassen blot vejer 20 kilo mere end bilens originale indmad.
Og sรฅ selvfรธlgelig at der er nummerplader pรฅ herligheden!
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ skriv til os: bj@boosted.dk