Pakken fra Posaidon hedder RS 830+, og det er den, du vil ha’, når det skal gå stærkt.
Som i rigtigt stærkt. Men lad os begynde med de lidt mindre bider. For kan mindre rent faktisk gøre det, tilbyder Posaidon sine mere forsigtige S-Klasse-kunder en RS 830-pakke.
Forstået på den måde, at du stadig skal være godt gal for overhovedet at overvejen sådan en omgang. Den fire-liters biturbo-V8’er får nemlig – som navnet antyder – 830 hestekræfter og vanvittige 1.100 Nm.
En god portion mere end de 620 hestekræfter og 900 Nm E 63 S leveres med ab fabrik. Når det så er sagt, kan du selvfølgelig nemt gå mere amok. Meget nemt.
Muligheden hedder RS 830+. Det lille plus-tegn betyder 880 hestekræfter og 1.200 newtonmeter. En slags mellemlanding før det går helt absurd meget amok.
Uden fartbegrænser
S-Klassen bliver nemlig til intet mindre end et monster med fråde om munden, når Posaidon skruer helt op. Flagskibspakken hedder forvirrende nok også RS 830+, men til forskel fra den første er S-Klassen nu i stand til at sende 940 hestekræfter og svimlende 1.280 newtonmeter i asfalten.
Tophastighed fortæller tunerne ikke noget om, men på den anden side er de heller ikke blege for at fortælle, at den ligger efter 350 km/t. Der skal selv superbiler stå meget tidligt op for at følge med på et stykke ubegrænset autobahn.