Den deler i forvejen teknik med BMW M135i, men hvis du alligevel synes, din Mini mangler lidt ‘ummmf’, har de tyske tunere fra Manhart måske løsningen.
Sig John Cooper Works til folkene fra Mini og de stikker dig nøglerne til en Mini Cooper med 306 hestekræfter og 450 newtonmeter fra en firecylindrede, BMW-motor med turbo.
Synes du stadig det er lige brystsvagt nok, er det Manhart, du skal have fat i. Den tyske tuner vil nemlig hellere end gerne se på sagerne under kølerhjelmen.
Manhart GP3 F350 hedder løsningen. Med en ny motorstyringssoftware fra hollandske Beek Auto Racing, større intercooler og catback-udstødningssystem vrider tunerne uden problemer 350 og 530 newtonmeter ud af den lille firebende mellem forhjulene.
GP3 er i forvejen 10 millimeter lavere end den almindelige, hvis man da kan kalde en JWC-Mini det, Min Cooper JWC. Men Manhart har alligevel fået bilen yderligere 20 millimeter tættere på asfalten. Det er blot med fjedre, et decideret gevindssytem er på vej.
Så kommer vi endnu tættere på vejen!
LÆS OGSÅ: Monster-limo med 26 hjul er verdens længste bil
Men ikke bare det. Hvis ikke Mini’en skiller sig ud i gadebilledet i forvejen, så gør den det for alvor efter Manhart-behandlingen. Den sorte/guld-bemaling kan ingen overse. For slet ikke at tale om den enorme GP3-spoiler, der i sort og guld blot er blevet endnu mere ‘in your face’-agtig.
Og så har vi slet ikke nævnt de fuldfede 19″ hjul endnu. Opmærksomhed er bestemt ikke det, du får mindst af bag rattet af GP3 F350.
Men der er jo også lige spørgsmålet om prisen? Vi tør næsten ikke sige det. For Manhart tager sig godt betalt for forvandlingen. Det hele løber op i over 10.000 euro – og det er altså UDEN en af de blot 3.000 eksemplarer af Mini Cooper JWC GP3. AV!
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se mere til det tunede bæst