Den mรฅske grimmeste bil, BMW nogensinde har sendt pรฅ gaden, bliver ogsรฅ deres vildeste nogensinde.
Kรธn er den ikke, den nye BMW XMโฆ som tyskerne faktisk har mรฅttet spรธrge Citroรซn om lov til at navngive sรฅdan. Men det รฆndrer ikke pรฅ, at den nye SUV bestemt har noget at have sin pรฅ flere mรฅder enorme attitude i.
Den almindelige XM udstyrer tyskerne nemlig med udgave af deres 4,4-liters V8โer, hvor den samlet ydelsen er 490 hestekrรฆfter og 650 Nm. Nรฆsten lige sรฅ meget som den nuvรฆrende M3/M4 uden Competition-pakken.
LรS OGSร : Tidligere BMW-designer om XM โ den bil er forfรฆrdelig
Men XMโeren har endnu mere at byde pรฅ. For en elektrisk motor, som er koblet pรฅ gearkassen, leverer yderligere 197 hestekrรฆfter og 150 Nm. Det bringer den samlede ydelse op pรฅ 653 hestekrรฆfter og 800 Nm.
Den er langsomโฆ
Sรฅ mange hestekrรฆfter har en gadebil fra BMW aldrig haft fรธr. Men det gรธr ikke den nye SUV til den hurtigste BMW nogensinde. Langt fra faktisk. At komme fra 0 til 100 km/t tager 4,1 sek. for den tonstunge tysker.
Og selvom det ikke ligefrem kan kaldes langsomt, er den langt billigere M240i er med sine 3,9 sek. fra 0 til 100 km/t faktisk hurtigere. Omend vรฆgtforskellen de to biler imellem kan tilskrives en afgรธrende rolle pรฅ det punkt. Men selv i forhold til de egentlige konkurrenter er den nye BMW bagud, nรฅr det gรฅr lige ud.
Porsches Cayenne Turbo S E-Hybrid skal eksempelvis bare bruge 3,6 sek. pรฅ at nรฅ de fรธrste 100 km/t fra 0.
Klik โNรSTE SIDEโ for at bladre i billederne af bilenโฆ hvis du tรธr
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: