Annonce:

“Guard” er en armeret S-Klasse til 4 millioner kroner UDEN afgift

Bilen er et sandt fort – som endda har sin eget indbygget iltbeholder.

Annonce:

Det er hverken af iltmanglen eller i en kugleregn, du omkommer, hvis du dør i en Mercedes S-Klasse med tilnavnet Guard. Det har Mercedes nemlig sørget for.

Og egentlig er bilen her en Maybach, for du kan faktisk slet ikke få en Mercedes med V12-motor i dag. Så skal der ligge en 6,5-liters V12’er mellem forhjulene, som det er tilfældet her, skal det være en Maybach.

Den ekstra lange über-luksus Mercer har ikke bare V12-motor og 4Matic-firehjulstræk, den lever også op til VPAM VR10-certificeringen. Hvilket er den højste en bil kan opnå, når det gælder ballistisk-beskyttelse.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Sagt på mere almindelig dansk: denne Mercer kan modstå alt fra pistolskud til eksplosioner. Det kan blandt andet lade sig gøre, fordi det glas, som bilruderne er lavet af, er 10 centimeter i tykkelsen.

Til sammenligning er de almindelige ‘dobbeltruder’ i en almindelig S-Klasse knap 4 centimeter tykke.


Runflat-dækkene fra Michelin er heller ikke sådan lige at komme til livs. Mercedes fortæller, at de i hvert fald kan køre op til 30 kilometer uden problemer efter en punktering. Selv hvis alle fire dæk ryger på samme tid.

Overdrevet på alle punkter
Og nu vi er ved fejl. Selv hvis det elektroniske system i hele bilen skulle sætte ud, vil vinduerne stadig virke. Det er nemlig styret af et hydraulisk system, som kører uden om bilens generelle elektronik.

Se, det er overdreven ingeniør-arbejde.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Hestekræfter er der, som kunder med råd til den slags bil vil sige, nok af. 610 styk hvis vi skal være præcise. Men der skal også noget til for at skabe fremdrift. Maybach’en er nemlig et ordentlig skur med en totalvægt på 4,5 ton. Topfarten er i øvrigt elektronisk begrænset til 190 kilometer i timen.

Pris? Vi begynder ved 547.000 euro svarende til lige over 4 millioner danske kroner. Altså eksklusiv afgift. Når prisen er så heftig, skyldes det blandt andet, at det tager tæt på to måneder bare at bygge én S-Klasse i Guard-spec.

Responsiv Iframe
Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Redaktionen
Redaktionen
Boosted.dk er Danmarks største bilmedie med over en million unikke brugere og over syv millioner sidevisninger hver måned.
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også