Tattoo-gut har bygget den ondeste DTM-fortolket Mercedes 190E.
Bilen her kan sagtens ligne noget, der kommer direkte fra racerbanen i DTMโs guldalder i 1990โerne. Inspirationen og EVO II-bodykittet godt da ogsรฅ fra tysk motorsport, men denne Mercedes 190E har ingen arrig firecylindret motor, som snurrer med 9.500 omdrejninger.
I stedet har manden bag projektet, den canadiske tatovรธr Tim Lajambe, lagt en LS3-V8โer mellem forhjulene.
LรS OGSร : 500.000 bilister ved ikke dette om deres digitale kรธrekort
Med skรฆrme, der er 15 centimeter bredere end fabriksbilen, er denne 190E pรฅ flere mรฅder et monster.
Ogsรฅ under hjelmen hvor kombinationen af en twinturbo-opsรฆtning og specialfremstillet gas-spjรฆld gรธr det let for LSโeren at producere 750 hestekrรฆfter. Let som i โved lavt lavetrykโ.
Hรฆves trykket bare en smule, er 1.000 hypper heller ikke noget problem. Oprindelig skulle Mercedesen dog have vรฆret udstyret med 12 og ikke otte cylindre. At det alligevel blev til otte propper, har Tim Lajambe en god forklaring pรฅ. รkonomi.
โ Jeg er kรฆmpe Mercedes-fan. Men det antal af hestekrรฆfter, jeg gik efter, kontra omkostningerne ved en V12-motor, gik ikke, sagde han, da lsxmag.com fangede ham og Merceren til dette รฅr SEMA Show.
รkonomi eller ej โ du kan ikke sige, at der er sparet pรฅ noget mellem bilens fire hjul. Her er alt fra kulfiber i overflod til lรฆder og alcantara i metervis. Og tjek sรฅ lige de gigantiske side pipes!
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: