Bryan Webb er noget af en éner. I 75 år har han arbejdet for Vauxhall i England. Og først nu mener han, at pensionen kalder.
Hvor lang tid skal man have været på en arbejdsplads for at kunne kaldes ‘fast inventar’? 10 år?
Prøv med 75! Først da mener vi, at nogen kan måle sig med Bryan Webb fra byen Gloucester i England. Så længe har han nemlig arbejdet for Vauxhall.
Webb begyndte sin karriere hos mærket som lærling et år efter, Anden Verdenskrig sluttede i 1946. Efter at have spurgt efter et job på det lokale værksted blev Webb værkfører i en alder af bare 26.
Hans lange arbejdsliv betyder, at Bryan Webb var med, da Vauxhall var kendt for modeller som Wyvern og Velox. Modelnavne som for længst er forsvundet fra mærkets program.
Den mest markante ændring gennem årene? Hvis man spørger Bryan Webb er det udviklingen lige nu, hvor elbilerne tages ind i modelprogrammet.
– Jeg håber, at Vauxhall fortsætter denne trend med det voksende udvalg af helt elektriske biler og varevogne, siger Webb, mens han forbereder sig på at gå på pension.
Kan opleve Manta’ens genkomst
Faktisk har Opel/Vauxhall det som mål at være rent elbilsmærke allerede i 2028. Men det kapitel skal Bryan Webb altså ikke være med til.
Til gengæld kan han – hvis han lever længe nok – nå at se et ikonisk modelnavn som Manta genoplivet og sendt ud på vejene.
Det sker, siger Opel, i midten af 20’erne.
Webb har brugt de sidste 34 år på arbejde med garantisager, og han bærer stadig det ur, han fik i gave for 25 års tro tjeneste for mærket… i 1970. Der havde Bryan Webb nok ingen anelse om, at han skulle blive det samme sted yderligere 50 år.
Tillykke med de flotte jubilæum, Bryan!