Det er egentlig meget simpelt. Enten elsker man Mansory. Eller også elsker man at hade den tyske tuner.
Meget få aftermarket-virksomheder i bilindustrien har Rolls Royce på leverandørlisten. Men Mansory har. Om resultatet så er vellykket, er mere end noget andet en smagssag. Omvendt kommer vi ikke udenom, at det er dyrt. Rasende dyrt.
Og det – skulle vi hilse at sige – er en Rolls-Royce altså i forvejen. Og nu kan tunerens bud på en Phantom blive din. Væk er de elegante og underspillede limousine-linjer. I stedet har Mansory forlænget forkofangeren. Den er både mere aggressiv at se på og med plads til mere kørelys.
Hvis man da er til den slags. De 24″ hjul er ikke ekstraudstyr. Eller jo, det har de helt sikkert været for kunden, som i sin tid bestilte ombygning. Men for den næste ejer (måske dig?, red.) følger det med i prisen.
Og apropos pris har du værsgo at aflevere 975.000 euro for bilen. Og det er altså den rå metalpris. Ikke noget med afgifter og moms her. Med den dagsaktuelle vekselkurs er det svimlende 7,2 mio. kroner.
Til gengæld har Mansory sørget for, at den 6,75-liters V12-motor under hjelmen leverer 610 hestekræfter. 40 hestekræfter mere end fabriksbilen.