Heidi Torset synes, at 30 timer er ekstremt lang tid. Hendes nye Volkswagen nægter dog at lade på andre måder.
Heidi Torset er den frustrerede ejer af en ny Volkswagen ID.3. Bilen nægter nemlig at lade på andre måder end via et nødprogram.
Det betyder, at det tager 30 timer at lade batteriet helt op. Det fortæller Heidi Torset til Motor.no.
Familien Torset kører i øvrigt kun i elbiler. Men ID.3’eren har ikke givet andet end problemer, siden den var 4 måneder gammel. I hvert fald når det kommer til opladning.
Bilen nægter ganske enkelt at lade på andre måder end igennem et nødprogram. Og så tager opladningen meget, meget lang tid.
LÆS OGSÅ: Audi i chokmelding – overvejer at lukke elbilfabrik
Familien har dokumenteret problemet med flere videoer af den ekstremt langsomme opladning. Noget som også plager bilen, når den kobles til en lynlader ude i byen.
Det er velkendt, at ID.3 havde en lang række problemer, da den kom på gaden i første omgang. Volkswagen sendte ganske enkelt bilen ud for hurtigt. Noget også den danske importør har fået tæsk for i forbrugerprogrammet ‘Kontant’ på DR.
Samme DR har også afdækket, hvordan importøren solgte en række elbiler til sig selv for at få salgstallene til at se bedre ud. Få dage før nytår 2020 solgte Volkswagen i Danmark hele 272 biler til sig selv.
Tilbage hos familien Torset kan både NAF, der er det norske svar på FDM, og bilforhandleren godt se, at der er noget galt med elbilen.
Forhandleren har derfor tilbudt at købe bilen tilbage for 230.000 norske kroner. Men det vil Heidi Torset ikke acceptere. Hun gav nemlig hele 316.000 norske kroner for bilen. Det svarer til 204.000 danske kroner.
Elbiler er – selvom de på grund af færre bevægelige dele teknisk set burde være mere robuste – ikke nødvendigvis lykken. Hos Volvo må man i øjeblikket beklage over for kunder, der er ramt af massive problemer i nye biler. Flere af bilisterne får endda deres penge tilbage. Læs mere om det her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her