Køn bliver den nok aldrig. Men nu har Manhart i det mindste sørget for, at det bliver mere end svært at hænge på BMW M2 ud af lyskrydset.
Der er både sagt og skrevet meget om den nyeste aftapning af BMW M2. Men roser for designet er der langt imellem.
Alligevel gør Manhart nu et forsøg på i det mindste at rette bare en smule op på tingene både visuelt og mekanisk.
Den nye MH2 GTR II er en ekstrem fortolkning af den i forvejen hardcore MH2 560, som Manhart løftede sløret for tilbage i februar.
Skal vi tage lakken først, for den er der sikkert allerede nogen der leder efter på Google. Den hedder OTT magenta, siger den tyske tuneren.
LÆS OGSÅ: Sådan snyder værksteder bilisterne, siger mekaniker
Så er der hjulene, som på tyske BMW-manér er en my større bagtil end på forakslen. Det vil sige 21×11,5 bagpå krydret med 20×10,5 foran. Hjulene er i øvrigt fra tyske Raffa Wheels og ‘lystrer’ navnet RFS-02.
Undervognen fra KW er sat på til banelir, men det er i motoren, at det virkelig sjove sker. Motoren er stadig BMW’s 3-liters rækkesekser kaldet S58.
Den samme motor som ligger i BMW M3 og M4 samt en række Alpina-modeller (så længe det varer – læs mere om det her).
Der er dog langt flere muskler i S58’eren, end BMW endnu har turde trylle frem i den. I den kommende M4 CSL yder motoren eksempelvis ‘kun’ 560 hestekræfter.
I den helt åbenlyst mindre MH2 GTR II er det tal skruet op til hele 715 hestekræfter i selskab med 850 newtonmeter.
Manhart siger, at det ‘kun’ var nødvendigt med en omprogrammering af motorstyringen og en ny udstødning for at nå dertil. Der er dog lige en ‘lille bitte’ men, den nye MH2 GTR II-ejer bør notere sig.
Hele pakken, altså når udstødningsystemet fjerner både katalysatorerne og partikelfilteret, er ikke TÜV-godkendt. Det betyder med andre ord, at MH2 GTR II i sin mest ekstreme form ikke må køre rundt på asfalten. I hvert fald ikke den offentlige del i hele EU.