0 til 300 km/t tager bare 16 sekunder – nok til at jage en skræk i livet på selv en Bugatti Chiron.
Og selvom Audi’en bestemt ikke er nogen forærring, hverken fra fabrikken eller som turbo-tunet bæst, er den alligvel noget mere spiselig. Økonomisk set.
Dermed ikke sagt, at du kan undvære en god portion mod og mandshjerte for at håndtere denne hvide twinturbo-sag. For når R8’eren forlader Hennessy er den udstyret med dobbelte turboer og en ydelse på svimlende 1.000 hestekræfter.
Får en Bugatti til at ryste i rammen
0-100 km/t er overstået på bare 4,05 sekunder, 0-200 km/t tager beskedne 7,89 sekunder. Mens den altså rammer de 300 km/t på 16 sekunder – rent.
Bevares, en Bugatti Chiron klarer det på 13,6 sekunder. Men den koster dig 15 millioner kr. – uden afgift vel at mærke.
LÆS OGSÅ: Her forbydes salget af nye benzinbiler
En Audi R8 med 5,2-liters V10’er begynder ved 3,3 millioner kr. med fuld dansk afgift. Må den være lettere brugt, kan du finde et eksemplar i Tyskland til en brøkdel af prisen. Afgiften er der ingen fidus i at betale, så er du smart, deler du den op i rater med en leasingaftale.
Smid et Hennessy-kit oveni og du er garanteret den vildeste bossbil på villavejen.