Det er mere end svært at få danske bilister til at købe kinesiske biler. Men for Polestar er det faktisk lykkes, siger direktør Henrik Bang.
Han står i spidsen for et relativt nyt og ukendt mærke i Danmark. Et kinamærke ovenikøbet.
Men modsat mange af konkurrenterne fra Kina kan Polestar godt få danskerne ud på vejene i deres biler. Succesen har mærkets direktør i Danmark en forklaring på.
Det skriver Motormagasinet.
Polestar har faktisk kun én bil på programmet – nemlig Polestar 2. Alligevel er det lykkedes det kinesiske mærke at sælge hele 1.412 af dem herhjemme i år.
LÆS OGSÅ: Ny regel rammer bilisterne – nummerpladen bliver afgørende
Det, siger Henrik Bang, skyldes, at Polestar gør som Tesla. Modsat skyldes de andre kina-mærkes mangel på succes faktisk også, at de gør som Tesla.
Forskellen er bare, at Polestar gør som Tesla i dag. Og at de i øvrige mærker fra Kina forsøger at gøre som Tesla gjorde for 10 år siden.
Polestars greb om de danske bilister tilskriver Henrik Bang mærkets opskrift på at være i Danmark. Ingen tradtionelle forhandlere men showrooms hvor interesserede bilister kan komme og se bilerne.
I øvrigt har Polestar bidt sig fast i danskerne med leasing. Faktisk så meget at Polestar 2 nu er den mest leaset bil i Danmark overhovedet.
Andre kinamærker kører galt på de danske marked kører ifølge Henrik Bang galt, når de tror, at de kan gøre som Tesla gjorde. Først med en dyr bil for så senere at introducere billigere alternativer.