Kan du gætte top tre uden at læse selve artiklen?
Ifølge en undersøgelse fra det australske forsikringsselskab Compare The Market var det mest googlede bilmærke sidste år Toyota.
Undersøgelsen er baseret på Google-søgninger fra 158 af verdens lande og det i både 2018, 2019 og altså 2020. Og selvom det et temmelig stort datagrundlag at tygge sig gennem, rykkede det ikke ved japanernes topplacering.
Af alle søgninger på bilmærker sidste år stod der Toyota på 34,8 procent af dem.
LÆS OGSÅ: Ups: Magnussens afløser dummer sig igen
Dermed overtager Toyota førstepladsen fra BMW, som sad ‘på magten’ i 2019. BMW følger dog japanerne skrapt, før primært de amerikanske søgninger sender Ford en på en tredjeplads.
Mercedes mes googlet i Danmark
Lige efter kommer Mercedes-Benz. Som ifølge den australske undersøgelse også er det bilmærke, som flest danskere søgte på sidste år.
Sjovt nok er udgøres listens bundprop også af nogle japanerne. Mazda var der nemlig næsten ingen, der søgte på i 2020. Og med næste ingen mener vi, at der alligevel var nok Mazda-søgninger i 2020 til at give mærket en top 22-placering.
En bundplacering godt nok.