Lige siden den første 7-serie har BMW nægtet at kalde topmodellen M7. Og så må man jo selv i gang.
I årevis har BMW nægtet, at der eksisterer så meget som en M7-konceptbil. I 2014 forklarede produktplanlægningschef Paul Ferraiolo, at den rolle havde Alpina med B7-modellen.
Men, der eksisterer faktisk nogle BMW M7’ere. Hvis man da kan acceptere, at de er skruet sammen uden for BMW’s fabrikshaller. Altså i anden omgang. Bilen her er født som en E38 740i med kort akselafstand og M-sportspakke.
LÆS OGSÅ: 5 ting du – måske – ikke vidste om biler
Men M-sportspakke til trods så var E38’eren aldrig tænkt som en M7’er. Altså lige indtil nogen lagde to og to sammen og så på de tekniske ligheder mellem datidens M5, kaldet E39, og den større 7-serie.
Teknikken fra en M5
Derfor er drivlinjen fra en M5, det vil sige den 4,9-liters V8’er med 400 hestekræfter og seks manuelle gear, flyttet direkte over i denne 740i.
Selve bilen er bygget om i USA og har af flere omgange været til salg. Blandt andet i 2017 og seneste i år på den amerikanske youtuber Doug Demuros Cars and Bids.
Her blev den solgt for 18.500 dollars. Eller godt 113.000 danske kroner for en bil med 231.000 kilometer på tælleren.
LÆS OGSÅ: Her er den RS8 Audi aldrig byggede
Om bilen skriver Demuro med henvisning til den M7’er, vi aldrig officelt har set fra BMW.
– Jeg ved den (bilen, red.) ikke er perfekt, men det er konceptet.
Men pyt med pris og kilometertal. Her står den sgu. BMW’en BMW aldrig byggede.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af ‘E38 M7’.