Affjedring og aerodynamik
Mens motoren trækker de største overskrifter, så er den kun én del af pakken, Chevrolet kalder Z06. For Corvetten er også monteret med de største hjul i modellens historie. Under skærmene har ingeniørerne fundet plads til 20″ hjul med dæk i størrelsen 275/30. Altså på forakslen. Bagtil svulmer de op til 21″ med en 345/25-dækmontering
Chevrolet tilbyder Z06 syv forskellige fælgdesign fra fabrikken. Når det kommer til undervognen, får Z06’eren også sin helt egen opsætning i forhold til Stingray-modellen. Selvom det stadig vil være muligt at skifte mellem den mere komfortable køre-indstilling og den hardcore baneopsætning. Præcis som i Stingray. Bortset fra at alt er skruet op i Z06.
Kæææmpe bremser
Bremserne er opgraderet til seks-stemplede Brembo-kalibre foran. Mens skiverne måler helt op til 400 millimeter, hvis man går efter den keramiske kulfiber-løsning. De er lidt mindre bagtil. Men vi tør godt love, at der vil være bid i den pedal. Rigeligt med bid.
I det hele taget kan du byde den nye Corvette på ret så mange tæv. Karosseriet i sig selv er så stift, at Chevrolet ikke har været nødt til at opfinde ekstra forstrækning for at føje en topløs Z06 til modelprogrammet. Ja, den findes nemlig også.
Er man blandt de kunder, som vil have downforce, er det aero-pakken der skal sættes kryds ved. Udover den ekstra downforce får udstyrsniveau også Corvetten til at ligne sine racerbils-søskende.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre