Når du har afgivet din bestilling med nøje beskrivelse af den pladedel, du skal bruge, markerer Ferrparts stykket og sender et billede til dig til godkendelse, inden delen skæres ud og sendes. Der er selvsagt ingen returret på den slags.
Det er sjældent, en kunde har brug for hele bagenden til en bil, hvorimod en hjørneskade er udbredt. Derfor har Ferrparts på forhånd delt bagpanelerne til gængse modeller, så de hurtigt kan afsendes.
Ferrparts sælger, hvad du har brug for. Findes det på pladsen eller på lageret, kan du købe det og i de stumper og mængder, du ønsker. Det gælder også mange dele, som ellers ikke genbruges på almindelige biler. Eksempelvis er kalechen normalt en sliddel, men til Ferrari er kalechen så dyr, at den også kan sælges fra ophuggede biler.
FIND EN FEJLFARVE
Du har måske spottet, at den hvide bil i forgrunden ikke er en Ferrari men en Lamborghini. Manden bag Ferrparts, Doug Axt, driver også firmaet “Exotic Auto Experiences”, som tilbyder køreture i syv Ferrari- og Lamborghini-modeller.
Så han tager også Lamborghini’er ind, når han falder over en. De syv biler er alle købt til ophug, men efterfølgende sat i stand til udlejningsbrug.
Doug Axt startede med at ophugge luksusbiler inden for mange mærker, men fandt ud af, at der var økonomi i at specialisere sig. Først i Ferrari, men inden for de seneste år har han også taget Maserati ind. Det gælder primært modellen 3200 og 4200 fra 1998 til 2007, men et par Quattroporte’r er også blev splittet ad og lagt på lager.
SVØMMER I DYRE DELE
På gulvet i lageret står denne komplette indsugningsmanifold til en Ferrari F430 fra 2005. De grå stykker, som er selve luftindtaget, koster 23.000 kr. stykket som nye reservedele. Den røde del er huset, som koster yderligere 13.000 kr. som ny.
Med andre ord ville en ny, komplet manifold med hus koste minimum 59.000 kr. Ferrparts kan sælge denne til en betydeligt lavere pris. Til gengæld er der en skramme på toppen af huset.
Stort set alle dele fra en ophugget bil kan genbruges. Det gælder også hele kabinen. Her er det højre side af frontpanelet til en Ferrari 360, angiveligt med stelnummeret, som ender på 122868, der er lagt på plads. Man kan undre sig over, hvem der nogensinde får brug for den, da bilen med nummer 122868 tydeligvis er splittet ad til ukendelighed.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre